05-11-2015

Lamówka z marginesem


Lamówka  z marginesem ,czyli lamówka z wypustką:) jaką użyłam w ostatniej pracy.

Widziałam taką lamówkę już kilka razy i bardzo mi się ona podoba .Według mnie dodaje uroku wykonanej pracy i postanowiłam poszukać  jak ją się wykonuje. 
   
Tak powstała :
Margines-zielony w tym przypadku ,pasma mają szerokość  1 i 3/4 cala 
Lamówka- bordowy kolor ,szerokość 1 i 1/2 cala 
zszywamy (szew 1/4 cala)


Należny zaprasować w stronę lamówki .W ten sposób przy końcowym szyciu nitka będzie nie widoczna .

    

Złożyć i zaprasować ponownie

Podczas zaprasowywania ,kolor lamówki powinien być pod spodem .Wówczas będzie pewniej ,że margines się nie zmniejszy .

a o to nasz margines z lamówką

Quilt lub inna praca musi być dokładnie wyrównana.Po lewej stronie przyklejamy (kilka kropelek) klejem. Uwaga klej powinien być na bazie wodnej czyli spieralny .Większość szkolnych klei będzie się nadawać:)Następnie przykładamy gorące żelazko na kilka sekund.  
Dzięki temu lamówka będzie przylegała bardzo stabilnie i nie będą nam potrzebne żadne szpilki lub klamerki.
Należny przyszyć i zaprasować,wywinąć i powtórzyć czynność z klejem .
   

Tu widać już zaprasowaną i przyklejoną.
 

Przyszywamy nitką w kolorze marginesu.Dzięki temu, że na początku zaprasowaliśmy szew w stronę lamówki (bordowy kolor) ,powstało małe wzniesienie,które ukryje naszą nitkę.  









Plusy:
Prosta ,starannie wykonana lamówka z dodatkowym dekoracyjnym elementem .Całkowicie przyszyta przez maszynę,brak szpilek ,klamerek,nie stresująca podczas przyszywania !
Minusy:
hmmmm,chyba to ,że jest bardziej pracochłonna od zwykłej,chociaż jak policzę czas ręcznego przyszywania to na to samo wyjdzie :D
Czas pracy : około 6 godzin
Efekt końcowy wynagradza robociznę :D 

Zainspirowałam się tymi tutkami :




6 opmerkingen:

  1. Ślicznie to wygląda. Chyba się skuszę, a Twój tutorial mi na pewno pomoże :)
    Pozdrawiam
    Kamila

    BeantwoordenVerwijderen
  2. No i doczekałam się :), dziękuję pięknie za tautka, lamówka bardzo mi się podoba i pewnie gdzieś to wykorzystam, pozdrawiam :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bardzo ladnie taka lamówka wygląda, a tutek przejrzysty i przystepnie opiusany.Dziekuję za to :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bardzo mi sie podoba- widziałam juz jakis tutek w tym temacie ale Twój jest lepszy

    BeantwoordenVerwijderen